קורס יזמות עסקית – מדוע משתלם להירשם אליו

ישנם אנשים שהם יזמים מלידה. מגיל צעיר הם ידעו ליזום דברים, בין אם מדובר ביזמות חברתית או אפילו עסקית. כשכל הילדים שיחקו במגרש, הם כבר עבדו, כשהיה צריך להתרים כסף לאירוע מסוים, הם ידעו איך לעשות את זה והצליחו להתרים הכי הרבה כסף. לא משנה באיזה גיל הם ובאיזה מצב הם נמצאים, הם יזמים. זה בנפשם.

גם אנשים כאלה ובוודאי אנשים שעולם היזמות איננו מוכר להם, צריכים ללמוד את המקצוע, צריכים לדעת כיצד להתנהל בו בצורה מקצועית. לשם כך, הם יכולים וצריכים לפנות אל קורס יזמות עסקית.

מדובר על קורס שניתן למצוא אותו במסגרות שונות, בין אם זה דרך מוסדות אקדמיים, מוסדות פרטיים, השתלמויות ואפילו דרך ארגונים וגופים שונים שנועדו לעזור ליזמים ובעלי חברות צעירים להתנהל בצורה מקצועית יותר בעולם היזמות והעסקים.

קורס יזמות עסקית יכול להתאים לכל אחד. לא חייבים להיות אנשי עסקים בשביל זה. אפשר אפילו להיות בעלי מקצוע מסוים או בעלי חנות בשביל להירשם. שכן זה תמיד טוב ללמוד כלים ודרכים שונות לשפר את הדרך בה אנחנו פועלים מבחינה עסקית.

מהי יזמות עסקית, ולמה ללמוד את זה?

יש שיגידו כי יזמות עסקית היא אופי. יש מי שנולדו שופעי רעיונות ליוזמות עסקיות חדשות כמו גם לשיפורים עסקיים או להמצאות חדשות שניראה כי יש להם שוק או כי יצרנים "פספסו" אותן. אבל רעיון טוב בתחום העסקי הוא ממש רק תחילת הדרך, ומדובר בדרך ארוכה שמפרידה בין הולדתו של רעיון ועד להצלחה עסקית.

בדיוק לשם כך נועדו מסגרות הלימוד השונות המציעות קורס יזמות עסקית. קורס יזמות עסקית מספק ליזמים את הכלים הנדרשים על מנת לבחון את הרעיון או הפיתוח שלהם בעיניים כלכליות ומכירתיות. הכלים הניתנים בקורס יזמות עסקית יסייעו לכל איש עסקים לנתח באופן ריאלי יותר את סיכויי ההצלחה של כל רעיון עסקי שנמצא בחיתוליו ולא רק זאת, אלא בנוסף לניתוח ריאלי של איכות הרעיון, קורס יזמות עסקית גם יספק ללומדים אותו שפע של כלים שיסייעו ליזם הרעיון להפוך את הרעיון שלו לפיתוח חדש ומצליח. 

אם נמשיך בדוגמא שבתחילת הפסקה, יש מי שנולדו כשהם מסוגלים לאתר רעיונות שיש בהם שפע של פוטנציאל עסקי. אבל יזמות עסקית היא הרבה יותר מאשר רק חשיבה על רעיון, מבריק ככל שיהיה. יזמים עסקיים יודעים לקחת את הרעיון המצליח כשהוא תיאורטי בלבד, לבנות מפת דרכים, תכנית עסקית והמלצות לפעילות ולהפוך את הרעיון הזה להצלחה. מדובר בכלים כלכליים, ארגוניים, מכירתיים, ואחרים, שאין הרבה מן המשותף בינם לבין רעיונאות גרידא. בשלב של העבודה על הפיכת הרעיון למוצר או שירות מצליח – יזמים עסקיים נדרשים לאסוף נתונים, לבנות אב טיפוס לעיתים, לחשב עלויות, לאתר שווקים רלוונטיים ולהשתמש בשפע של כלים מחקריים על מנת לקדם את הרעיון שלב אחר שלב, תוך הכנסת לא מעט שינויים ברעיון המקורי על מנת להפוך אותו ישים ונגיש יותר לעיתים. את הכלים הללו, ניתן ללמוד בקורס יזמות עסקית.

לימודי יזמות עסקית מתאימים לא רק למי שמעוניינים לרכוש את הכלים להקמת חברה על בסיס רעיון, אלא גם למי שכבר נמצאים בדרך לבניית הקריירה שלהם כיזמים עסקיים, קורס יזמות עסקית מקנה את הכלים לעובדים בארגונים על מנת להחדיר לפעילות הארגון חידושים ויוזמות חדשות כמו גם מקנה את היכולות לפתח ארגונים ליזמים צעירים בעלי חברה הנדרשת לשינויים על מנת להפוך רווחית ויעילה יותר.

מה לומדים במסגרת קורס יזמות?

מסגרות רבות ושונות בישראל מציעות קורס יזמות עסקית בהיקפי לימוד שונים, לעיתים עם מיקודים שונים. למשל, תוכלו למצוא קורס יזמות עסקית בסיסית או קורס יזמות עסקית מורחבת, הנבדלים זה מזה בהיקפי הלימוד, אורך המסלול ומספר הכלים המקצועיים שיעמדו לרשותכם בסיום הקורס. אפשר למצוא בשוק גם קורס יזמות עסקית לבני 50 פלוס, קורס יזמות עסקית שמתאימה במיוחד למי שכבר צברו ניסיון עתיר בקריירה עסקית ומעוניינים להתחיל בהקמת ארגון חדש או בשינוי בקריירה. יש מסגרות שיציעו קורס יזמות עסקית לנשים, קורס שמותאם לסטודנטיות המעוניינות להקים או לפתח חברה, ועוד. 

תכני הקורסים משתנים בין המסגרות השונות המלמדות קורס יזמות עסקית, הנה דוגמה לחלק מהנושאים שיילמדו בקורס יזמות עסקית:

תחילה לומדים מהי יזמות, על מה היא מתבססת, לשם מה היא קיימת ולמה כל אחד מאיתנו צריך להיות יזם בתחומו. איך זה יכול לעזור לנו ולשפר את מצבנו המקצועי והעסקי.

לאחר שהתלמידים בקורס מבינים מהי יזמות ועומדים על ההגדרה, הדרישות והמאפיינים שמבדילים רעיון מוצלח מיזמות עסקית, נלמדים קורסים שמספקים כלים ליזמים, כמו למשל:

  • קורסי ניתוח כדאיות כלכלית
  • קורסים שמלמדים איך מכינים תכנית עסקית ליוזמות וארגונים חדשים
  • קורסים בשיווק, כולל בניית אסטרטגיה, אפיון שוק הלקוחות, תמחור ועוד
  • קורסים מעשיים בפתיחת עסק, התמודדות עם רשויות המס ובירוקרטיה בישראל
  • קורסים שיובילו את היזמים לניתוח יעיל של התחרות, היתרונות והבידול של העסק, המוצר או השירות שלהם
  • קורסי בסיס בהנהלת חשבונות
  • קורסים הנוגעים במימון העסק, ניהול תקציב, גיוס מקורות הון וכדומה
  • קורסים הנוגעים לתפעול עסק חדש, גיוס עובדים, ניהול משא ומתן
  • קורסי מכירות ויחסי ציבור

ועוד רבים.

מעבר לכך, קורס יזמות מלמד אותנו שיטות ומעניק לנו כלים כיצד לפעול במגרשים שונים, הוא מלמד אותנו על כללים בתחומים שונים, מלמד אותנו על אופציות שקיימות, ואיך אנחנו יכולים לייצר שיתופי פעולה שונים שיעזרו לנו ליזום ולהתקדם בתהליך היזמות שלנו לאורך זמן, בהתאם לתוכניות שלנו.

 

איפה אפשר ללמוד קורס יזמות עסקית?

מסגרות רבות ושונות מציעות קורס יזמות עסקית לקהלים שונים, עם דרישות כניסה שונות ובהיקף לימודים שונה. אם הבנתם מהי יזמות עסקית ורכישת הכלים שיאפשרו התקדמות בכיוון זה היא רלוונטית עבורכם, כדאי להתחיל בבירור היקפי הלימודים, דרישות הסף והעלויות של קורסים ליזמות עסקית במסגרות לימוד שונות ברחבי הארץ. בין השאר, תגלו כי ישנן אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים המציעים קורס יזמות עסקית (במסגרת לימודי תעודה – קורס יזמות עסקית אינו קורס המשמש לימודים אקדמאיים לתואר אוניברסיטאי), יש מוסדות המתמחים בלימודים עסקיים והמציעים קורס יזמות עסקית בהיקפים שונים של החל ממספר בודד של פגישות וכלה בלימודים על פני שנה ויותר, ועוד. כדאי לבחור קורס יזמות עסקית מקיף ומקצועי, שצוות המורים בו הוא בעל ידע תיאורטי וניסיון מעשי. המוסד שתבחרו ללמוד בו קורס יזמות עסקית יעמוד במשימה ויאפשר מסגרת לימודית יעילה לקראת השינוי בעיסוק שלכם אם הוא מוסד לימודי בעת וותק ושפע של בוגרים מרוצים – אל תתביישו ובקשו מספרי טלפון של בוגרים על מנת לשמוע ישירות מהם איך היתה החוויה שלהם בלימודי קורס יזמות עסקית והאם הלימודים אכן סייעו לבוגרים לממש חלום, להפוך רעיון לעסק או להתפתח מבחינת הקריירה.

כמה עולה קורס יזמות עסקית?

המחירים של קורס יזמות עסקית משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו והתמחור מושפע גם מהיקף הלימודים, כאשר חשוב להבין כי ככל שקורס היזמות העסקית שתבחרו ללמוד הוא מקיף יותר – כך גדל הסיכוי כי הקורס אכן ישרת אתכם ויספק את המידע שאתם נדרשים לו על מנת להפוך רעיון לעסק מצליח. תמצא קורסים של יזמות עסקית שנמשכים החל מחודשיים ועד מעל שנה, כאשר מחיר קורס יזמות עסקית עולה ככל שהקורס ארוך יותר, מוסד הלימודים מנוסה ומקצועי יותר, הצוות הלימודי מושקע ומקצועי יותר, וכן הלאה. הסדנאות הקצרות בתחום יזמות עסקית מוצעות בדרך כלל בתוו מחיר של 1,500 עד 3,000 ₪, כאן מדובר על קורס יזמות עסקית שהוא קצר ובסיסי והוא אורך חודשיים עד שלושה. קורסים שנתיים ללימודי יזמות עסקית מוצעים במחיר ממוצע של 6,000 – 10,000 ש"J לשנת לימוד אחת.