משקיעים לעסקים – מתי נגייס אותם וכיצד נעשה זאת

הרבה פעמים בעלי עסקים, בפרט כשמדובר בחברות קטנות אך עם פוטנציאל, מוצאים את עצמם במלכוד. מצד אחד, אין להם אפשרות להחזיק את העסק שלהם לבד, מבחינה כלכלית הם לא יכולים לגדול מבלי לקבל עזרה מבחוץ, מצד שני, הם לא רוצים להכניס שותפים או לקחת הלוואות מהבנקים שעלולים להביא לקריסה של העסק.

האופציה שעומדת לרשותם היא לפנות אל משקיעים שירצו להשקיע בעסק במידה מסוימת. המטרה היא, שהם ייכנסו כמשקיעים שקטים או כמשקיעים שמוכנים להשקיע את כספם, מבלי להשפיע על הניהול ועל כל דרך הפעולה של העסק, כך שדרכו לא תשתנה.

הרעיון של משקיעים לעסקים הוא לא חדש כמובן, מה שכן, היום אנחנו יכולים לראות הרבה משקיעים מנוסים, בעלי הון שמושקעים בעסקים גדולים ומשמעותיים, אשר בוחרים להשקיע גם בחברות קטנות לכאורה, סטארטאפ וכן בחברות יזמות ברמה הראשונית, כאלו שהם מאמינים שיש להן פוטנציאל גדול לצמוח. אחת הסיבות לכך היא, שאותם בעלי הון, אותם בעלי יכולות ומשאבים, יודעים שאין הרבה אופציות אחרות, והם כל הזמן מחפשים עסקים ואתגרים חדשים להשקיע בהם.

כיצד מזמינים משקיע לעסק?

בשביל שבעל הון ירצה להשקיע בעסק שלנו, הרי שעלינו להציג בפניו תוכנית עסקית רצינית ומשמעותית, עלינו להציג בפניו בצורה אמיתית וכנה במה שהעסק שלנו פועל, מה הפוטנציאל שלו, מי קהל היעד, למי אנחנו פונים, מה היתרונות שלנו ביחס לעסקים אחרים.

אנחנו צריכים לגרום לו להבין שמשתלם להשקיע בעסק שלנו, שכן הוא יוכל להחזיר את ההשקעה במהרה ולהרוויח ממנה. מצד שני, אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה מושכלת, כך שאנחנו נישאר בעלי השליטה בעסק, ואנחנו נמשיך ונקבע את הדרך המקצועית שלו.