יזמות חברתית – איך מוציאים אותה לפועל

הרבה פעמים אנחנו קוראים בחדשות על אנשי עסקים וגורמים בעלי יכולות כלכליות שבוחרים לצאת ביוזמות חברתיות שונות. על פניו זה אולי נשמע מוזר, שכן יזמות חברתית היא איננה יזמות רווחית במובן הכספי של המילה, אך אם מסתכלים על התמונה הרחבה, אין ספק בכלל שיש ביזמות שכזו רווח מצטבר מאוד משמעותי לכלל החברה.

יזמות חברתית כוללת בתוכה פרויקטים שנועדו להטיב עם קהילות ומגזרים מסוימים או עם כלל החברה, ללא שום כוונה לעשיית רווח כספי או אחר. הכל במטרה לעזור ולשפר את חיי אותה קהילה, חיי אותו מגזר.

צריך לומר שהרבה פעמים יזמות חברתית משתלבת עם יזמות עסקית ועם חברות סטארטאפ שונות, למשל, דרך גיוס אנשים מקבוצות מוחלשות לאותן חברות או למשל, דרך גיוס עובדים מאותן חברות, להתנדב ולעבוד עם אותן קהילות, בין אם זה באופן קבוע מדי שבוע או חודש, ובין אם זה מעת לעת.

לשם מה נועדה יזמות חברתית?

הנחת היסוד, הנחת הבסיס היא, שאנשים שיש להם, יכולות, משאבים, יכולים וצריכים להחזיר לחברה על מנת לקדם אותה, לא רק דרך הצד העסקי אלא גם דרך הצד החברתי. כך כולם נהנים מהיכולות והמשאבים שלהם, כך הם יכולים לשפר את מצבם של אלה שאין להם ולקדם אותם.

זה יכול לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, בין אם זה בפרויקטים, בין אם זה בלימודים ובין אם זה במתקנים, מוצרים ושירותים.